5000 bezoekers per dag op een 100% front-end website

​​Het Global Reporting Initiative (GRI) is een stichting die voor haar inkomsten afhankelijk is van donaties van haar klanten. Deze ruim 600 klanten, veel multinationals, sponsoren GRI op jaarlijkse basis. Dit facturatieproces zorgde voor een enorme administratieve rompslomp.
 
GRI maakte voor haar administratie gebruik van CRM4. 2AT heeft de CRM 4 omgeving gemigreerd naar CRM 2011 en daar een automatisch factureringsproces ingebouwd. Er worden jaarlijks automatisch facturen gegenereerd als PDF en verstuurd per mail. Ook betalingsherinneringen worden automatisch verstuurd.
Terug naar alle cases
Het correct administreren van het klantenbestand van GRI is vereenvoudigd door het configureren van een standaard SharePoint/CRM koppeling. Deze koppeling is een standaard product dat er voor zorgt dat bewerkingen in de CRM-omgeving van GRI direct worden doorgevoerd op de SharePoint website van GRI, en omgekeerd. Een klant die zich via de website registreert wordt dus ook meteen in CRM gezet. Hierdoor beschikt iedereen binnen GRI altijd over dezelfde data.
 
Er is bewust gekozen om een standaardkoppeling met de bestaande omgeving van GRI te configureren in plaats van maatwerk te ontwikkelen om de koppeling te realiseren. Dit om te voorkomen dat er bij het verschijnen van een nieuwe versie van CRM en SharePoint opnieuw maatwerk ontwikkeld moet worden.
 

De SharePoint website in actie

  • De homepage van GRI
  • Het bewerken van een pagina met SharePoint
  • De G4 pagina van GRI
  • Het bewerken van een G4 pagina van GRI met SharePoint
  • Stap in het stappenplan om een Organizational Stakeholder te worden bij GRI