Afgelopen jaar is Microsoft overgestapt van het oude Dynamics365 for Marketing naar het nieuwe Customer Insights. Een mooie stap voorwaarts die veel extra mogelijkheden biedt op het gebied van onder andere marketing automation, big data en AI. Bij deze overgang is echter ook afscheid genomen van het Event Portal als onderdeel van Outbound Marketing (1). En laat dat nou net een onderdeel zijn dat door veel onderwijsinstellingen wordt gebruikt voor bijvoorbeeld open dagen, voorlichtingsbijeenkomsten, meeloopdagen, digitale Teams-sessies en zakelijke events. En dus rijst de vraag: wat nu?
Wees gerust, je hoeft je geen zorgen te maken. De afgelopen tijd hebben we vanuit 2at namelijk hard gewerkt aan een alternatief op basis van Microsoft Power Pages dat niet alleen de oude functionaliteit bevat, maar bovendien ook echt een stap voorwaarts is en veel uitdagingen en frustraties rondom het oude portaal wegneemt.
Waar we in eerste instantie dus nog teleurgesteld waren dat Microsoft zomaar de stekker uit een veelgebruikt onderdeel van Dynamics365 trok, zien we nu vooral veel voordelen en kansen ontstaan om juist nóg succesvoller te zijn in het werven van nieuwe studenten (bekostigd, internationaal, LLO). De implementatie is eenvoudig omdat het integraal onderdeel van het platform is en er dus geen ingewikkelde koppelingen en synchronisaties nodig zijn. Kortom: elk nadeel heeft zijn voordeel. En dit biedt juist weer nieuwe kansen voor verbetering.
Dus: maak je nu gebruik van het oude Event Portaal en moet je aan de slag om dit te vervangen? Laat het me weten en dan laat ik je in een korte persoonlijke demo graag live zien hoe je dit kunt invullen met behulp van Power Pages, geef ik antwoord op al je vragen op dit gebied en denk ik met je mee hoe je dit het beste aan kunt vliegen in jouw situatie. Neem hier contact op.