2at

IT dienstverlener met diepgaande kennis van techniek en onderwijsprocessen

  • Home
  • Ons bedrijf
  • Onze cultuur
  • Rollen
  • Blog
  • Werken bij 2at
  • Contact
  • Home
  • Ons bedrijf
  • Onze cultuur
  • Rollen
  • Blog
  • Werken bij 2at
  • Contact
Home > Rollen > Caroline van Duin

Caroline van Duin

Ik ben Caroline. Bij 2at ben ik ontwikkelaar. Puzzelen, logisch nadenken, nieuwe dingen leren… eigenlijk doe ik niets liever. Is het niet thuis, waar ik onder andere The Legend of Zelda speel, dan is het wel achter mijn bureau of sparrend met collega’s.

Met hbo Mediatechnologie op zak, heb ik in tien jaar bij 2at ontzettend veel geleerd. En dat doe ik nog steeds. Dat is waarom ik het hier zo naar mijn zin heb. Het kennisniveau van collega’s ligt erg hoog en iedereen is bereid is zijn/haar kennis te delen. Niet alleen kom je zo tot de oplossing van je probleem, je leert ook begrijpen waarom dit de oplossing is. Ook vind ik het leuk dat de oplossingen van 2at voor klanten maatwerk zijn – precies wat zij nodig hebben, niet meer en niet minder –  en dat ik daarbij veel vrijheid en verantwoordelijkheid krijg.

De technologie ontwikkelt zich enorm. Dus ik kan blijven leren. Leerde ik op de opleiding nog programmeren in Java en werken met o.a. HTML, CSS, Javascript en SQL, de ins en outs van .NET, bij 2at maakte ik me SharePoint, CRM en HTML5 eigen. Net als werken met Visual Studio: een verademing! (Ik ben een groot fan van IntelliSense!) Er volgen ongetwijfeld nog meer uitdagingen!

Een werkdag van Caroline

10.00 uur – hulpvragen van collega’s

Ik log in op mijn werkplek en zie een aantal mailtjes van collega’s met vragen. Ik ben geen ochtendmens en begin mijn werkdag vaak iets later dan collega’s. Gelukkig is 2at erg flexibel ten aanzien van werktijden, zolang je je uren maar maakt. Ik ga dan ook vaak als een van de laatsten naar huis.

De eerste vraag gaat over een SharePointomgeving die nog niet live staat. Er gaat iets mis bij het ophalen van gebruikers. Uit het mailtje maak ik op dat bij het oplossen van dit issue een verkeerde aanname is gedaan. Ik leg per mail uit waarom de aanname niet klopt en hoe het wél opgelost kan worden, namelijk met een scriptje dat al op de betreffende server aanwezig is.

In het tweede mailtje is de vraag of ik voor een klant een tijdinschatting kan maken. De klant wil weten of we bepaalde data uit SharePoint kunnen ophalen en die in een overzicht kunnen zetten. Hoeveel tijd dit zou kosten. Ik denk even na. Ja, die kunnen we ophalen, maar hun SharePointomgeving is gigantisch. Ik vraag me af wat de klant met deze data wil en kan me eigenlijk niet voorstellen dat ze op dit detailniveau informatie willen hebben. Ik heb al een beetje medelijden met de medewerker die het bestand straks moet doorspitten. Ik stuur een mail terug met de vraag wat het doel van deze exercitie is en of dit wel echt is wat de klant wil. Het lijkt me sterk.

11.00 uur – struggles bij een herstelscript

Ik ga verder met een opdracht waarmee ik gisteren bezig was: een herstelscript in PowerShell. Na de migratie van een omgeving van SharePoint 2010 naar SharePoint 2013 zijn bijlages op een lijst uitgezet. Door een fout in een script is dit echter ook gebeurd voor lijsten die al bijlages hadden. Daarmee zijn deze verwijderd op de nieuwe 2013 omgeving. Ze bestaan nog wel op de SharePoint 2010-omgeving.

Aan de hand van een item-ID wil ik een item in SharePoint ophalen, maar krijg een melding dat het item met dit ID niet bestaat. Dat lijkt me sterk, want het bestaat wel in een nieuwere omgeving en het item dateert van voor de migratie naar deze omgeving. Daarnaast is de oude omgeving op ’alleen lezen’ gezet zodat er geen aanpassingen meer konden plaatsvinden. Ik ga naar de betreffende site en zie dat het item nog in draftmodus staat. Hoewel ik de data ophaal met een account dat volledig beheer heeft, krijg ik via PowerShell toch deze melding. Dat zal vast de reden zijn, maar ik blijf het vreemd vinden dat ik via de site gewoon bij het item kan en via PowerShell niet. Hoe kan ik het item dan wel ophalen in PowerShell? Ik bedenk dat SharePoint zoiets kent als ‘RunWithElevatedPrivileges’ en dat in enkele gevallen je daarmee bij data kan waar je met volledig beheer niet bij kan. Ik voeg deze regel toe aan PowerShell en inderdaad krijg ik de melding nu niet en wordt het item verwerkt in het verdere script.

De rest van de ochtend en een groot deel van de middag spendeer ik aan het schrijven, doortesten en uiteindelijk draaien van het herstelscript. Het is niet productie verstorend dus ik kan het overdag draaien. Ik controleer het logbestand dat het script heeft gegenereerd op eventuele fouten en zie dat de foutieve data overal zijn hersteld. Ik koppel de status van het project terug naar de projectleider en check het PowerShell script in op onze Team Foundation Server, waar we onze source code e.d. bijhouden.

Tussendoor

De collega die vanmorgen problemen had met het ophalen van gebruikers in een SharePointomgeving, vertelt dat een deel van het script al ingesteld is. Hij komt parameters voor het script even verifiëren. Via onze bedrijfsmanagementtool log ik snel in op de omgeving en zie dat die niet kloppen. Ik voeg een regel in het script toe om een instelling leeg te maken alvorens het script instellingen gaat toevoegen. Even later krijg ik een bericht via de chat dat het gelukt is en gebruikers nu correct worden opgehaald. Mooi! Al met al kostte het mij nog geen 10 minuten en mijn collega kan weer verder met zijn project.

17.00 uur – maatwerkaanpassingen

Ik log in op Visual Studio Online en ga naar ons projectplanningsoverzicht en kijk welke volgende opdracht ik kan oppakken. Het is een aanpassing van SharePointmaatwerk. Er zijn nieuwe wensen en een aantal tekstuele aanpassingen. Ik ben bekend met het maatwerk en voer de gewenste aanpassingen door. Aan het einde van de dag heb ik een werkende oplossing op onze ontwikkelomgeving. Ik check mijn wijziging in via Git op Visual Studio Online en voeg een beknopte beschrijving toe van de wijzigingen. Vandaag kom ik niet meer toe aan het uitrollen naar de acceptatie-omgeving, het inrichten van het maatwerk daarop en het schrijven van de opleverdocumentatie. Dat pak ik morgen op.

Solliciteer nu

Word jij enthousiast als je leest wat Caroline bij ons doet en is het misschien ook wel iets voor jou? Of heb je heel andere ideeën en ambities voor jezelf, die je graag met ons bespreekt? Gebruik onderstaand formulier als startpunt voor jouw toekomst bij 2at.

  • Hallo Ruben, mijn naam is:
  • Je kunt mij bereiken op:
  • Bel of mail je me even?
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Maak ook kennis met de collega's van Caroline

Martijn Vugs

Martijn Vugs

Projectleider
Wouter Berman

Wouter Berman

Service Manager
Bas van Atteveldt

Bas van Atteveldt

Partner
Joris Sweens

Joris Sweens

Engineer
Kies jouw rol
Terug naar homepage 2at.
2at b.v.
Energieweg 1
3542 DZ Utrecht
contact@2at.nl
030 800 8000
Volg ons op LinkedInVolg ons op Facebook

Pas jij bij 2at? Mail dan naar Ruben Hassing Neem contact op

Direct solliciteren