Snel en efficiënt een CRM-platform implementeren

Geoptimaliseerd relatiemanagement bij de TU Eindhoven

De Technische Universiteit Eindhoven (TU/e) is een van de vier technische universiteiten in Nederland, met een sterke focus op semiconductortechnologie en high-tech innovaties. TU/e onderscheidt zich door een unieke samenwerking met het bedrijfsleven in de Brainport-regio Eindhoven, met partners als ASML, NXP en Philips, evenals innovatieve start-ups. Deze kruisbestuiving van technologie, praktijktoepassing en talentontwikkeling stelt de TU/e in staat om continu voorop te lopen in innovatie en het leveren van hoogwaardig talent.

Behoefte aan één centraal systeem

Probleemanalyse

De groei van de organisatie en het uitgebreide ecosysteem van relaties maken het steeds moeilijker voor de TU/e om overzicht te behouden. Momenteel zijn gegevens verspreid over verschillende diensten en faculteiten, wat leidt tot inefficiënt relatiemanagement. De universiteit mist een integraal klantbeeld, wat resulteert in inefficiënte processen, zoals het opnieuw voorstellen aan dezelfde partners. Dit belemmert niet alleen de studentwerving maar ook het alumnibeheer, fondsenwerving en samenwerking met strategische partners. De behoefte aan een centraal CRM-platform is dan ook essentieel om alle lijnen binnen de student journey en andere processen te verbinden en meer waarde te halen uit de relaties.


Low-code oplossingen voor TU/e’s groei

De oplossing

TU/e heeft gekozen voor Microsoft Dynamics en het Power Platform vanwege de naadloze integratie met het bestaande Microsoft-ecosysteem, de gebruiksvriendelijke interface, en de innovatieve low-code functionaliteiten. Met ondersteuning van 2at werd een proof-of-concept uitgevoerd waarin alle eisen en wensen van de universiteit werden gedemonstreerd. Dankzij de ervaring van 2at in het hoger onderwijs, hun snelle implementatie en slimme tools zijn zij - na eerder een succesvolle proof-of-concept te hebben uitgevoerd – nu ook geselecteerd als implementatiepartner voor de komende 5 jaar.

“Een centraal CRM-platform stelt ons in staat om niet alleen efficiënter samen te werken, maar ook om beter in te spelen op de groeiende behoefte aan talent in het bedrijfsleven en de maatschappij.”

Maarten van den Dungen, teamleider onderwijsmarketing bij TU/e

Wat kan 2at voor uw organisatie doen?

Durf te vragen

Het implementeren van een centraal CRM-platform is een belangrijke stap voor de TU/e in het optimaliseren van hun relatiemanagement-strategie. Met deze aanpak kan de universiteit niet alleen efficiënter werken, maar ook beter inspelen op de groeiende vraag naar talent vanuit overheid en bedrijfsleven. Geïnteresseerd in hoe 2at uw organisatie kan ondersteunen met innovatieve CRM-oplossingen? Neem contact met ons op en ontdek hoe wij uw doelen sneller, slimmer en vooral samen kunnen realiseren.
Om verder te kunnen gaan, voer gegevens in bij de gemarkeerde velden.
Om verder te kunnen gaan, voer gegevens in bij de gemarkeerde velden.

Contact Reykjavikstraat 1
3543 KH Utrecht
030-8008000
contact@2at.nl