Klant informatie systeem

Gemeente Hollands Kroon

Met haar klant informatie systeem is de gemeente Hollands Kroon instaat om haar burgers en bedrijven snel en goed te helpen. Hebben zij zicht op wat er bij de klant speelt en handelen zij klantvragen, verzoeken en zaken digitaal af. Bij behulp van data worden de prestaties gemonitord en kan men snel en adequaat sturen.

Digitaal tenzij, zelfredzaamheid en klant centraal

De situatie

De gemeente Hollands Kroon is een gemeente met ruim 47.000 inwoners in de kop van Noord-Holland die bestaat uit 22 kernen. De gemeente Hollands Kroon zet al jaren in op excellente dienstverlening naar hun burgers en bedrijven met als basis: Digitaal tenzij, zelfredzaamheid en klant centraal. Als onderdeel van deze visie wil de gemeente alle klantvragen zo snel mogelijk klantgericht afhandelen. Aan de klanten wil men zo veel mogelijk een online dienstverlening, waar men realtime inzicht heeft in alle verzoeken en zaken. En aan de medewerkers biedt men een cockpit waarin de medewerkers alle informatie kunnen vinden voor hun werk en zij zaken klantgericht en zorgvuldig doorlopen.

Klant Centraal op basis van Dynamics 365

De oplossing

Met Klant Centraal heeft Hollands Kroon een klant contact oplossing met krachtige relatie management functionaliteit, waardoor er in het belang van de klant gewerkt wordt. Het systeem biedt:

  • Omni-channel dienstverlening passend bij de klantsituatie
  • Betere inzicht in de klantsituatie met een 360 graden klantbeeld
  • Inzicht in werkvoorraad met het medewerkers dashboard
  • Minder handwerk en uitval door integratie met zaken en processen
  • Sturing op resultaat door realtime inzicht in de statussen en prestaties

OF (de content voor beide casussen is het zelfde alleen de oplossingssectie is anders voor Zaak Centraal en Klant Centraal)

Zaak Centraal op basis van het Power Platform

De oplossing

Met Zaak Centraal wordt zaakgericht werken makkelijk voor iedereen. In Zaak Centraal kan men snell zaken maken, aanpassen en monitoren, zodat het werk maximaal digitaal en zorgvuldig gebeurd en aansluit bij de vraag. Het systeem biedt:

  • Low code functionaliteit waarmee men snel zaken configureert
  • Inzicht in werkvoorraad en statussen met het medewerkers dashboard
  • Klant contact en relatiemanagement als onderdeel van de zaak
  • Sturing op voortgang resultaat door realtime inzicht in prestaties

Betere digitale dienstverlening

De resultaten

2at heeft voor Hollands Kroon Zaak Centraal en Klant Centraal om haar Klant Informatie Systeem vorm te geven. Het systeem zorgt voor betere klant ervaring en excellente processen
Verkorte doorloop tijden
Beter samenwerken om burgers en bedrijven sneller van dienst zijn
Beter maatwerk leveren
Beter inzicht in de klantsituatie en daar op kunnen inspelen
Data gedreven werken
Altijd weten wat er speelt en daar op kunnen handelen
Digitale processen
Minder handwerk, minder fouten en betere vastlegging

Benieuwd naar wat het Klant Centraal/Zaak Centraal voor uw instelling kunnen betekenen? Neem dan contact met ons op via de onderstaande knop.

Overige cases

Durf van wel.

National Coordinator Groningen Casestudy
SURF Casestudy

Word AT'er

AT’ers worden of toch nog wat vragen of hoe wij het wél durven? Neem contact op met Teun en hij helpt jou verder.
Solliciteer
Om verder te kunnen gaan, voer gegevens in bij de gemarkeerde velden.
Om verder te kunnen gaan, voer gegevens in bij de gemarkeerde velden.

Contact Reykjavikstraat 1
3543 KH Utrecht
030-8008000
contact@2at.nl
Contact Reykjavikstraat 1
3543 KH Utrecht
030-8008000
contact@2at.nl