Slimme stageprocessen

Breda University of Applied Sciences

Breda University of Applied Sciences (BUas) is een gespecialiseerde en internationale hogeschool en biedt aan ca. 7.000 studenten een opleiding op het gebied van onder andere Toerisme, Leisure Management, Data & AI, Game Development en Logistiek. De praktijkstages vormen hierbij een belangrijk onderdeel van het curriculum.

Verbetering van stageprocessen door geïntegreerd systeembeheer

De situatie

Het ondersteunen van stageprocessen - van aanbod tot matching en uitvoering, inclusief de communicatie met stagebedrijven en studenten - wordt voor hogescholen complex wanneer dit niet adequaat wordt ondersteund door de gebruikte systemen. Dit ondervond ook Martijn Kuijl, informatiemanagementadviseur en projectmanager implementaties bij BUAS: “Het vorige stageondersteuningssysteem werd te veel als een backoffice administratiesysteem gebruikt, wat leidde tot een dringende behoefte aan een integraal en flexibel platform voor de front-office waar alle processen samenkomen en eenvoudig gemodelleerd kunnen worden”.

BUAS kiest voor optimalisatie en innovatie in procesbeheer

De oplossing

Na een aanbesteding heeft BUAS gekozen voor de oplossing Proces Centraal van 2at die met de maximale score werd beoordeeld op zowel functionaliteit als prijs. Deze oplossing binnen het Power Platform bevat een zogenaamde Proces Catalogus, waarmee gebruikers eenvoudig processen kunnen modelleren en van daaruit de benodigde functionaliteit met één druk op de knop kunnen publiceren. Volgens Martijn Kuijl is dit het onderscheidende vermogen van de procesoplossing van 2at en daarmee van doorslaggevend belang geweest in de keuze voor 2at: “Het unieke aan de oplossing van 2at is dat dit platform ervoor zorgt dat wij zonder technische kennis en zonder te programmeren, onze processen op een simpele en intuïtieve manier kunnen gaan modelleren zodat deze naadloos blijven aansluiten bij de praktijk.” Naast deze oplossing, wordt 2at ook de nieuwe partner op het gebied van Microsoft Dynamics 365 dat binnen BUas als CRM-applicatie wordt gebruikt.

Nadat de stageprocessen zijn geïmplementeerd, wil BUas ook andere processen binnen de organisatie op dezelfde wijze ondersteunen, om zo nog sneller en effectiever waarde te kunnen leveren. In dit kader kan het CRM Impact Canvas, ontwikkeld door 2at, helpen om een volledig beeld te krijgen van de inzet van een CRM-systeem binnen de gehele organisatie.

    Succesvol CRM implementeren in het hoger onderwijs

    Download hier onze volledige gids inclusief Canvas

    Succesvol CRM implementeren in het hoger onderwijs kan worden ondersteund door het CRM Impact Canvas, dat is ontwikkeld om een volledig beeld te geven van de inzet van een CRM-systeem binnen de gehele organisatie. Het invullen van dit canvas biedt voordelen zoals het verduidelijken van de behoeften, inzicht in de scope en complexiteit, onderbouwing van de business case, en hulp bij het bepalen van vervolgstappen en prioriteiten. Voor meer informatie, inclusief tips en praktische inzichten, kunt u onze uitgebreide gids downloaden, die een gedetailleerde uitleg van het canvas, visie op de sector, uitgewerkte scenario's en advies voor een succesvolle implementatie bevat. Download hier het losse CRM Impact Canvas.
    Om verder te kunnen gaan, voer gegevens in bij de gemarkeerde velden.
    Om verder te kunnen gaan, voer gegevens in bij de gemarkeerde velden.

    Student centraal in het onderwijs

    Wat kan 2at voor uw organisatie doen?

    Durf te vragen

    Bent u nieuwsgierig naar wat 2at voor u kan betekenen in een soortgelijke of hele andere case? Neem contact op met Joost Bentvelsen en leg uw uitdaging aan ons voor!
    Om verder te kunnen gaan, voer gegevens in bij de gemarkeerde velden.
    Om verder te kunnen gaan, voer gegevens in bij de gemarkeerde velden.

    Joost Bentvelsen
    Joost Bentvelsen
    Contact Reykjavikstraat 1
    3543 KH Utrecht
    030-8008000
    contact@2at.nl