20 februari 2024

Microsoft trekt stekker uit evenementenportaal van Dynamics 365: alternatief?

Afgelopen jaar is Microsoft overgestapt van het oude Dynamics365 for Marketing naar het nieuwe Customer Insights. Een mooie stap voorwaarts die veel extra mogelijkheden biedt op het gebied van onder andere marketing automation, big data en AI. Bij deze overgang is echter ook afscheid genomen van het Event Portal als onderdeel van Outbound Marketing (1). En laat dat nou net een onderdeel zijn dat door veel onderwijsinstellingen wordt gebruikt voor bijvoorbeeld open dagen, voorlichtingsbijeenkomsten, meeloopdagen, digitale Teams-sessies en zakelijke events. En dus rijst de vraag: wat nu?

Wees gerust, je hoeft je geen zorgen te maken. De afgelopen tijd hebben we vanuit 2at namelijk hard gewerkt aan een alternatief op basis van Microsoft Power Pages dat niet alleen de oude functionaliteit bevat, maar bovendien ook echt een stap voorwaarts is en veel uitdagingen en frustraties rondom het oude portaal wegneemt.

Enkele belangrijke voordelen: 

  • Je werkt met de modernste technologie binnen het Microsoft Power Platform en bent dus weer helemaal future proof.
  • Je werkt real-time met de data uit Dynamics en bent dus altijd up-to-date. Dezelfde informatie kan direct gebruikt worden in apps, workflows, journeys, chatbots, reports, etc.
  • Je kunt de layout via HTML/CSS volledig aanpassen, zodat de pagina’s vlekkeloos binnen de eigen website passen.
  • Je hebt hiervoor geen (externe) ontwikkelaars nodig die gaan wroeten in Angular. Alles kan door key-users en functioneel beheerders worden gedaan in een gebruiksvriendelijke editor.
  • Je kunt specifieke pagina’s bovendien zelfstandig naar wens aanpassen en voorzien van extra afbeeldingen, teksten, video’s, formulieren, etc.
  • Je kunt de navigatie inrichten zoals je wilt en eenvoudig optimaliseren voor zoekmachines.
  • Je kunt alle content standaard meertalig aanbieden aan de bezoekers.
  • Je kunt extra informatie van deelnemers uitvragen tijdens het inschrijfproces (bijvoorbeeld de profielkeuze van een middelbare scholier) om te gebruiken bij personalisatie in journeys en segmentaties.
  • Je kunt pagina’s, evenementen en zelfs specifieke sessies (on)zichtbaar maken voor specifieke doelgroepen aan de hand van bijvoorbeeld vooropleiding, taalkeuze, interesses, etc.
  • Je kunt gebruik blijven maken van de bestaande functionaliteit in Dynamics 365 voor het plannen van events, het sturen van herinneringen en evaluatieformulieren, het registreren van aanwezigheid, etc.

Voordelen en kansen

Waar we in eerste instantie dus nog teleurgesteld waren dat Microsoft zomaar de stekker uit een veelgebruikt onderdeel van Dynamics365 trok, zien we nu vooral veel voordelen en kansen ontstaan om juist nóg succesvoller te zijn in het werven van nieuwe studenten (bekostigd, internationaal, LLO). De implementatie is eenvoudig omdat het integraal onderdeel van het platform is en er dus geen ingewikkelde koppelingen en synchronisaties nodig zijn. Kortom: elk nadeel heeft zijn voordeel. En dit biedt juist weer nieuwe kansen voor verbetering.



Dus: maak je nu gebruik van het oude Event Portaal en moet je aan de slag om dit te vervangen? Laat het me weten en dan laat ik je in een korte persoonlijke demo graag live zien hoe je dit kunt invullen met behulp van Power Pages, geef ik antwoord op al je vragen op dit gebied en denk ik met je mee hoe je dit het beste aan kunt vliegen in jouw situatie. Neem hier contact op.

Joost Bentvelsen Auteur

Vraag een demo aan

Op zoek naar extra inspiratie?

Heeft de informatie op onze website je weten te triggeren of ben je op zoek naar specifieke informatie? Vraag dan eens een demo aan en laat ons in de opmerking weten waar je naar op zoek bent. Wij vertellen je graag meer over onze visie, strategie of kennis op het gebied van technologie.

Overig nieuws

Contact Reykjavikstraat 1
3543 KH Utrecht
030-8008000
contact@2at.nl