Maarssen, augustus 2020 – 2at ondersteunt de gemeente Hollands Kroon deze zomer bij het optimaliseren van de bedrijfsvoering en dienstverlening. Het opzetten en inrichten van een klantinformatiesysteem gaat hierin het grote verschil maken. Door de klantvraag centraal te stellen en informatie gebundeld en overzichtelijk in beeld te hebben, kan Hollands Kroon hun klanten tijd- en plaats onafhankelijk voorzien van optimale service.

Een digitale gemeente

De gemeente Hollands Kroon is een gemeente zonder een fysieke balie. Op digitaal gebied liggen ze dus al voor op andere gemeenten. Dit maakt ook dat de digitale klantreis van cruciaal belang is. Om de communicatie met inwoners nog beter te laten verlopen, implementeert 2at deze zomer in een versneld traject een klantinformatiesysteem. Het systeem zorgt voor grip op de processtappen van het afhandelen van een klantdossier en voor transparantie. Het is voor medewerkers direct duidelijk wat de status van een bepaalde aanvraag is, wie er verantwoordelijk is voor de volgende stap en geeft hen direct inzicht in de werkvoorraad. Ook klanten krijgen hiermee eenvoudig inzicht in de status van hun aanvraag.

Een belangrijk doel van het klantinformatiesysteem is het centraal inzichtelijk maken van relevante informatie rondom een klant voor de medewerkers. Inzicht in lopende aanvragen, de bijbehorende documenten en relevante contacthistorie zorgen ervoor dat klanten vaak in het eerste contact al goed geholpen kunnen worden ongeacht via welk kanaal de vraag binnenkomt. Daarnaast stelt het systeem de gemeente in staat om met behulp van data proactief te communiceren naar klanten. Voor de implementatie maakt 2at gebruik van het Microsoft Dynamics platform en van een eigen ontwikkelde klantinformatiesysteem oplossing speciaal gericht op de gemeentemarkt.

Michiel Koster, directeur bij de gemeente Hollands Kroon: “De aanbesteding voor dit project is gewonnen door 2at omdat zij precies kunnen leveren wat wij nodig hebben. We waren tijdens het aanbestedingstraject positief verrast over de mate van innovativiteit en hoe 2at de oplossingen precies wist toe te spitsen op onze casus. Daarnaast hebben zij ook een sterke focus op het opleiden en trainen van medewerkers. Om een nieuwe technologie te laten landen in een organisatie, is dat van cruciaal belang. Dat er een dedicated team is die de implementatie en trainingen voor zijn rekening neemt, is voor ons een fijn gegeven. Zo hebben we een team waar we de komende tijd echt op kunnen bouwen.”

Bas van Atteveldt, directeur bij 2at: “Wanneer wij in een traject zitten om een opdracht binnen te halen, leveren wij geen half werk. Ook bij de gemeente Hollands Kroon hebben we al een uitgebreid plan gemaakt voordat de gunning van ons was. Zo is er bij de kennismaking direct inzichtelijk wat wij kunnen betekenen en wat de organisatie mag verwachten als ze met ons in zee gaan. We zijn ontzettend trots dat we de gemeente Hollands Kroon kunnen helpen om nog verder te groeien op het gebied van klantcontact en om hen grip en controle te bieden met de juiste technologie.”

Over 2at

We zijn een implementatie partner. We zijn een system integrator. We zijn een softwareontwikkelaar. We zijn vooral dé expert.

Met onze IT-oplossingen op basis van Microsoft Dynamics zorgen we ervoor dat semipublieke organisaties hun kerntaken efficiënter kunnen uitvoeren en dienstverlening richting klanten verbeteren.

Wij begrijpen complexiteit

Onze ervaring met het inrichten en automatiseren van complexe processen is ongeëvenaard. We zeggen niet voor niets, als het complex wordt, moet je bij 2at zijn.

Gericht op resultaat

Het eindresultaat is het enige dat telt, we helpen klanten om te begrijpen wat ze echt nodig hebben, vervolgens realiseren we het, wat er ook voor nodig.

Eigen tooling

Wij zijn de Microsoft Dynamics expert van Nederland. Wij hebben daarnaast eigen tooling ontwikkeld om processen nog beter te kunnen analyseren en optimaliseren.

Referenties

We hebben een bewezen trackrecord bij semipublieke organisaties en zijn in staat problemen op te lossen voordat de klant doorheeft dat er een probleem is.

Gerelateerde oplossingen

Gerichte communicatie met
Bubl.

Structureer processen met GovCase