Gedurende de eerste COVID-19 golf werden gemeentes overspoeld met massale hoeveelheden telefoontjes, mailtjes en berichten. Een lokale overheid kan niet met verkeer van dit formaat omgaan. Dankzij het Power Platform werd het mogelijk om snel te schakelen, werden portalen gemaakt waar burgers zelf de statussen bij kunnen houden en werd een chatbot met kunstmatige intelligentie (AI) gerealiseerd die de mensen te woord kon staan.
Een infrastructuur beheerder in Nederland moest om aan de wettelijke kaders te voldoen haar output met 30% verhogen. Dit bracht hen in een lastige situatie, ook vanwege de krapte op de arbeidsmarkt. Een efficiëntie slag moest dus gemaakt worden, de ideale vraag voor het Power Platform.
Één van de grootste kostenposten van universiteiten is het onderzoek dat wordt gedaan. Toen de gevolgen van de pandemie zich gingen uitrollen werd al snel duidelijk dat dat onderzoek niet altijd doorgezet kon worden zoals dat altijd gebeurde. De kwaliteit van het onderzoek en het onderwijs namen af. Aan de hand van het Power Platform werd er een Power App gerealiseerd die het mogelijk maakte om de budget verdelingen te monitoren, grip op werkzaamheden te verbeteren en effectiever samen te werken.